社外取締役
Outside Director
山下 裕子
Yuko Yamashita
Yuko Yamashita
プロフィール Profile
日本企業のマーケティング力に関する実証研究を主たる専門とする。プリンストン大学社会学部ビジティングリサーチフェロー、ベルリン社会科学学術センターリサーチフェロー、独Ifo経済研究所ビジティングリサーチフェロー等を歴任。また、総合地球環境学研究所プロジェクト「メガシティが地球環境に及ぼすインパクト」へも参加。2017年一橋大学大学院経営管理研究科教授就任。2016年より早稲田大学経営大学院経営管理研究科非常勤講師として「新興市場のマーケティング」を担当。 Yuko joined our group in 2021 and currently serves as an external director. She is a marketing professor at Hitotsubashi University. Her research interests are focused on the enhancement of marketing capabilities of Japanese companies, especially in the overseas markets. Her research interests also lie in sustainable marketing system, which led her to participate in the large-scale research project at Research Institute for Humanity and Nature. Her international research experiences include a visiting research fellow at Department of Sociology, Princeton University in 2004-06, a research fellow at Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung GmbH (WZB) in 1992-93, and a visiting research fellow at Ifo Institut für Wirtschaftsforschung in 1991-92.
2021年当社に参画、社外取締役に就任。
一橋大学社会学部卒業
一橋大学商学研究科修士課程修了
一橋大学商学研究科博士後期課程を単位修得の上退学
『日本企業のマーケティング力』(共著、2012 有斐閣)
『ブランディング・イン・チャイナ』(編著、2006 東洋経済新報社)
『メガシティ4 新興国の経済発展とメガシティ』(共編著、2016東京大学出版会)
Yuko completed the ph. D, Program at Graduate School of Commerce and Management, received a Master in Commerce and Management and a Bachelor in Sociology at Hitotsubashi University.
Branding in China (2006), Toyokeizaishinposha.
Marketing Strategy and Organizational Processes: An Empirical Study on Japanese Firms (2012), Yuhikaku.
Megacities 4 Economic Development and Megacities in Emerging Countries" (co-edited, 2016), University of Tokyo Press.